· 

‘Cijfers hier, cijfers daar, welk cijfer kwam er nu eerst?, we vieren volgende week een echt getallenfeest!’

Op maandag zijn we eerst gaan turnen bij juf Saskia,

daarna hebben we gezongen voor Fatima en een reuzegroot hart versierd met 

zelfgetekende puzzelstukken,

dit cadeau bracht voor sommige wel verschillende indrukken.

's avonds ben ik dit gaan afgeven EN

Fatima toverde spontaan een grote glimlach tevoorschijn.

Elke dag zijn we begonnen met een speelversje rond een bepaald cijfer,

dit thema is voor velen een echte blijver!!

 

Ik heb 0 ideeën,

0 dat is echt niets.

Waar zullen we mee spelen?

Wie jij misschien iets?

 

1 grote groene raket,

vloog razendsnel omhoog,

Hij vloog langs alle sterren,

met een hele grote boog.

 

2 blauwe dino's hadden een goed idee,

ze bogen hun lange nek,

toen leken ze op een 2.

 

3 gele ballonnen dreven door de lucht,

de wind blies hen vooruit,

dat deed hij met een grote zucht.

 

4 roze varkentjes hadden heel veel lol,

ze rolden door de modder

en door een vieze... drol!

 

5 rode auto's reden toeterend voorbij,

de chauffeurs zwaaiden vrolijk,

ze waaiden ook naar mij!

 

6 sappige appels vielen op de grond,

ik vind appels lekker,

ik stop er één in mijn mond!

 

7 dikke druppels daalden naar benee,

niemand die iets merkte want ze vielen in de zee!

 

We sloten de dag af met een stukje uit het boek 'Pluk en de petteflet'.

Op dinsdag speelden we een luisterspel,

het leek af en toe ook wel op een klein muziekspel.

Hoeveel knopen hoorden we vallen?

we genoten hiervan met zijn allen.

Na de speeltijd hebben we het contractwerk besproken,

elke dag 1 werkje hebben we sinds deze week afgesproken.

We konden kiezen uit een cijferdoolhof, hoeveel fruitjes tellen we samen, hoeveel knopen hebben we?,

we leren cijfers splitsen met een splitsboom,...

In de namiddag hebben we verschillende cijferspelletjes gespeeld zoals

cijferbingo, cijfer mini loco, Om ter snelst alle cijfers gekleurd in de rij, spelen met de begrippen '+' en '-', 'meer' of 'minder', 'wegdoen' of 'bijnemen',....

We sloten de dag af met het uitbeelden van verschillende cijfers.

Woensdag speelden we wolfje, wolfje, hoe laat is het?,

hierbij beleefden we echte pret.

Na de speeltijd speelden en werkten we verder aan de werkjes van dinsdag.

We sloten de voormiddag af met letterbever en de nieuwe letter 'C'.

Donderdag speelden we een telspel met verschillende teams:

hopelijk gooiden we geen - want anders zijn we misschien alle blokjes opnieuw weer kwijt!!

Het was een grote strijd :)

Na de speeltijd maakten we een pensioen cadeau voor meneer Ludo

(onze school assistent voor de opvolging van de nieuwbouw, helpen zoeken naar oplossingen en ideeën,...) 

We sloten de dag af met het bekijken van de meegebrachte 'C' materialen,

de verschillende cijfers van 0 tot en met 10 kunnen we in verschillende talen herhalen.

Op vrijdag werkten we de verschillende werkjes af,

de meesten waren er donderdag al vanaf :)

 

 Hieronder vinden jullie een link met foto's  terug:

https://photos.app.goo.gl/pf7vrJR6Hk8zns1w8

 

Ik wens jullie een fijn weekend,

Juf Kelly

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0