· 

We tellen af naar Kerstmis en nieuwjaar, hopelijk wordt het een beter jaar!!

Op maandag zijn we eerst gaan turnen bij juf Saskia,

daarna oefenden we onze nieuwjaarsbrief met de bijhorende attributen:

Liefste...

Raar  maar waar,

ik ben een echte tovenaar!

Met mijn staf en met mijn hoed,

tover ik een jaar ooh zo goed!

Een jaar vol dromen,

waar we terug samen mogen komen!

Hocus, pocus,

pief, poef, paf,

hopelijk mogen in 2021 de mondmaskers af!

Dan geef ik jou een dikke zoen,

heel veel liefs van je grote kapoen!

1 Januari 2021,

....

Na de speeltijd splitsen we de klas in 2

en schreven we op elke nieuwjaarsbrief onze naam.

Na de boterhammen hebben we een engel leren van papier leren maken,

Op woensdag kregen ze nog de tijd om deze verder af te maken.

Dinsdag werkten we verder aan onze werkjes:

Zoek de materialen op de prent, maak het hartje compleet, Meet de kerstboom,..

 

In de namiddag hebben we een leuke kerstkaart gemaakt voor een vriendje uit de klas,

de knutseltafel kwam hierbij enorm van pas.

Op woensdag probeerde juf Kelly ons te foppen met allerlei kerstmaterialen,

zij moesten de juiste groep kunnen achterhalen.

Bv: 2 slingers, de ene slinger (a) heeft 4 krullen erin en de andere slinger (b) ligt gestrekt.

Welke van de 2 slingers is de langste?

We sloten de dag af met het uitdelen van de nieuwjaarsbrieven.

Donderdag hebben we een hele dag gekookt:

kerstkoekjes, kerst croque monsieurs, pannenkoekendeeg,

kerstbrownie, kerstboomkomkommers,...

 

Op vrijdag hebben we het gezelligste kerstfeest ooit gevierd,

die stralende gezichten hebben me echt pleziert.

We speelden in de verschillende hoeken en aten de hele dag door lekkere dingen...

  

Hieronder vinden jullie een link met foto's terug:

https://photos.app.goo.gl/QkhcgJxwRLJrwcQw8

 

Ik wens jullie een fijne kerst en een mooi eindejaar,

Juf Kelly

Reactie schrijven

Commentaren: 0