· 

Ik ben een echte kunstenaar

Op maandag zijn we eerst gaan turnen,

daarna hebben we mogen vertellen over onze vele vakantieverhalen,

daarbij hebben we ook onze Flo en Flor moeten bijhalen.

De juf toverde zich om tot een echte kunstenaares 'Dirlodi'. 

Zij begon meteen van alles te schilderen in de lucht en

nodigden iedereen uit in het flamingomuseum.

Vooraleer we gingen eten, hebben we het spel 'penselendief' gespeeld waarbij

we leerden zitten als een echt standbeeld.

Dinsdag leerden we kennis maken met de 1ste kunstenaar 'Kandinsky',

de kleuren werden verdeeld zoals fifty-fifty.

We leerden de rondjes van Kandinsky tekenen en

gingen in de namiddag op zoek naar boekjes rond

Kunst, Sint & Piet, Kerstmis, lichtjes,.. in de bibliotheek. 

Op woensdag speelden en werkten we met zoutdeeg en 

kwam letterbever met de letter 'K' tevoorschijn.

 Donderdag speelden we met een versje:

Mijn portret!

Ik pak mijn verf en mijn kwast en

maak een schilderij.

Wat zal het worden?

Een portret??

Hé, het lijkt precies op mij.

Eerst de ogen,

dan de neus,

het mondje hoort er ook nog bij.

Nu nog het haar,

een hele bos,

maar de oren laat ik vrij.

Zo, mijn portret is klaar,

Maar er moet nog 1 moet ik zetten:

dat is mijn naam zoals een echte kunstenaar..

Na de middag hebben we leren spelen met de begrippen 'Meer' en 'Minder',

sommigen tekenden in de kunsthoek een mooie vlinder.

Op vrijdag hebben we geluisterd naar het verhaal 'Prinses Arabella in het museum',

daarna schilderden we ons zoutdeeg in mooie kleuren,

dit gebeurde zonder zeuren.

Voor de boterhammen speelden we, Rarara ik ben een kunstenaar en ik ben een...

Na de middag speelden we in de verschillende kunsthoeken en

bouwden we met verschillende materialen echte kunstwerken.

Vooraleer we naar huis gingen, speelden we het spel 'Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet' met de letter 'K'.

 

één ding is zeker:

Jullie zoon/dochter wordt een echte kunstenaar!!!

 

 

Hieronder vinden jullie een link met foto's terug:

https://photos.app.goo.gl/iC12pU8hiqyNrgeN6

 

 

Een heel fijn weekend,

Juf Kelly

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0